Mouche by Syding och Svahn

Inlägget nedan är inte ett samarbete. Jag har alltså investerat med riktiga pengar i bolaget och inte genom att sälja annonsplats i mina kanaler. 


Jag älskar att mixa business and pleasure. När jag träffade Johanna som driver By Mouche för över ett år sen blev jag helt tagen av både henne och deras affärsmodell. Vi var på plats för en fotografering igår och jag tänkte visa lite bilder men först berätta om den ganska speciella retailmodell som jag fastnade för med Mouche.

By Mouche är ett retailkoncept. Nu kanske många höjer på ögonbrynen eftersom jag pratat endel om retail- och butiksdöd men tänk om jag skulle berätta att det fanns ett koncept som varken tog några risker med lager eller bara ägnade sig åt en enskild affärsverksamhet?

Mouche har en lägenhet, ett showroom, ”The Apartment”, som kan vara det vackraste hem jag varit i. För det är just det, inrett som ett hem. Med matsal, sovrum, en fantastisk balkong mot Vasaparken, walk in-closet, magiskt kök och badrum. All inredning är handplockad från diverse marknader runt om i Europa men ägs inte av Mouche utan ställs ut via The Apartment för försäljning, på detta får Mouche ett påslag. Som om de köpt möblerna själva för vidareförsäljning men slipper lagerrisken. Förra året när vi var där köpte vi till exempel ett fantastiskt skrivbord som nu står på Mickes kontor. Det är inte bara jag som blivit hänförd över The Apartment, utan Italienska Vogue har uppmärksammat Mouche och kallat det en plats man måste besöka om man är i Sverige.

All konst på väggarna kommer från gallerier från vilka Mouche har exklusiv rätt till försäljning i Norden och även färgen på väggarna bakom är till salu. Kök och alla produkter i badrummet är också ditplacerade av partners för att säljas vidare genom Mouche.

Förutom det så kan man också hyra lägenheten. Antingen som privatperson eller som företag. Exempel på kunder är till exempel NA-KD, KappAhl, Stendahls, Metro, BON och Wall Vision som hyr lägenheten för fotografering, middagar, privata tillställningar etc.

Mouche är alltså inte bara ett vanligt retailkoncept. Det är en affärsmodell som dragit nytta av varje kvadratmillimeter för att maximera intäkter. Ett synergistiskt koncept, med andra ord. Jag är otroligt stolt över att vara en del av Mouche, både som ambassadör och som investerare.


Låt oss ta en titt på några av bilderna från igår.

Nyvakna(?) och Micke bär sin Captain America(pyjamas?) och jag en dröm i silke från Lou in Love. Den hade gärna fått flytta in i min garderob, finns här. Lakanen hittar ni här. 

Morgonkaffet på balkongen, såklart. Muggarna är också till salu om man besöker The Apartment, men ej via hemsidan. Bättre bild på silkesdrömmen från Lou in Love också. Jag behöver en sån i mitt liv tror jag.

Tipstipstips till alla hjältinnor där ute. Den här T-shirten från Dagmar är ett så ballt statementplagg. Jag matchade till jeanskjol, casual och snyggt.

Jag älskar den här bilden. Jag bär en klänning från Tiger of Sweden och smycken som jag ville plocka med hem allihopa från Felice Dahl.

Jag får visa mer i ett senare inlägg. Kanske klyschigt, men jag är så tacksam över mitt liv. Det har varit en jobbig resa men nu är jag hemma.

/A

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.